Senaste veckan

Det har varit jättefint väder några dagar, med både solsken och snöfall. Men det var innan regnet. Nu slaskar det ute och det är stora sjöar på vägar och i diken. Snön är numera is och slask och solen befinner sig på annan ort. Vad hände med februari och mars, för vi verkar ha april nu?
När solen kommer fram, bildas fina skuggor på vägen. Inte lika fint dock när en ska se på tv... Men i övrigt tycker jag om solen som lyser in och skapar fina mönster på väggarna. Solen visar även att det kan vara på sin plats att dammsuga ibland också.
Jag har gjort viktiga saker i liver också de senaste dagarna. Som äta glass och lägga en och annan patiens. Otroligt viktigt! Att lägga en patiens kan vara himla rogivande, speciellt om någon annan gör det. Minns när jag var liten och på morgonen innan pappa åkte till jobbet la han alltid en patiens. Jag minns ljudet, där jag låg i sängen och lyssnade, när han blandade kortleken. Kortleken som han använde finns kvar ännu hos mina föräldrar, sliten men komplett. Själv tappar jag bort kortlekar på löpande band.
Sist ut, min paraplyaralia. Hon tappade nästan alla bladen i julas, de bara föll av och jag vet inte varför. Nu har små paraplyer börjat kika fram och de kommer i rasande fart. Hon kommer att bli väldigt yvig när bladen är större, för de växer i "klasar" och inte en och en som de brukar. Måste nog plantera om henne snart.


Lili    •     •   http://zilverka.blogg.se/

Mysiga bilder, speciellt den svartvita ^^

Svar: Tack! :)
Emma Andersson










Kom ihåg mig?
1991 * västerbotten


HannaVic logotype