Ny syn på kemi

I måndags inledde jag dagen med ett besök hos optikern för att hämta ut mina nya glasögon! Jag har länge velat ha liknande men varit osäker på om jag skulle passa i dom. Jag är inte längre osäker, jag känner mig jättenöjd! Ska en bli lärare så bör väl glasögonen också stämma in, eller hur? Skämt åsido, men jag är ganska säker på att min mamma kommer att säga att jag ser ut som en liten fröken nu..!
 
Efter besöket hos optikern tänkte jag lyxa till det lite så jag gick till espresso house och köpte frukost och pluggade i några timmar. Just nu läser vi om kemi och det är så mycket roligare än vad jag minns från högstadiet, då kemi inte var favoritämnet.
Nackdelen med nya glasögon är huvudvärk så efter några timmars plugg i offentlig miljö var jag tvungen att åka hem och sova för att det inte skulle bli värre. Jag hoppas att jag vänjer mig snart!
1991 * västerbotten


HannaVic logotype